امروز : یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی»، برند مشهد در کشور

 

 

 

 

 

 

حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت استاد حوزه و دانشگاه و مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (علیه‌السلام):

•  نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» رویدادی فرهنگی  است و در کشور باید به‌عنوان یک برند شناخته شود. اگر این اتفاق بیفتد، زائران و مجاوران امام رضا(علیه‌السلام) به جای رفتن به پارک‌های آبی در حاشیه زیارت خود از این فضای فرهنگی که در شأن و جایگاه مشهدالرضا(علیه‌السلام) است استفاده می‌کنند.
•  برپایی این نمایشگاه اقدام ارزشمندی در حوزه هویت فرهنگی مشهد است. این فضای صمیمی و دوست داشتنی، محلی است برای تفریح، نشاط، معرفت آموزی، یادآوری نعمت‌ها و شناخت هویت تاریخی مشهد که کمبودش در این کلانشهر مذهبی به‌صورت جدی احساس می‌شد.
•  فضا و محتوای این نمایشگاه ازنظر شاخصه‌های فرهنگی مطلوب و بسیار متنوع است. استفاده از زبان هنر برای انتقال معارف فرهنگی، تاریخی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی به نسل جدید و یادآوری خاطرات گذشته برای نسل انقلاب از جمله نقاط قوت این نمایشگاه است.
•  این نمایشگاه، هم فال و هم تماشا بود. بخشی که خاطرات دوران نوجوانی‌ام در زمان شاه و انقلاب را تداعی می‌کرد، برای من جذاب‌تر و تأثیرگذارتر بود. حضور پرشور و بانشاط مردم هم که همراه با خانواده در این محل، تفریحی بدون آسیب را تجربه می‌کردند خالی از لطف نبود و برایم جذاب بود.
•  این‌که مدیریت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد جسارت کرده و به این فضا ورود داشته، قابل‌تقدیر و تجلیل است. همچنین زحماتی که مناطق مختلف شهرداری در نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود کشیده‌اند نیز جای تشکر و قدردانی دارد

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2067