امروز : یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرور خاطرات انقلابی می‌تواند راهگشای گفتمان فرهنگی باشد

 

 

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد
در حاشیه بازدید از نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» مطرح کرد :

•  «مشهد دوست داشتنی» بسیاری از مباحث تاریخ شهر مشهد را به خوبی ترسیم کرده است. این نمایشگاه کمک می کند داشته های خودمان را به نوعی حفظ کنیم. این نمایشگاه به نوعی برگشت به خود است و  ما را نسبت به داشته هایی که به فراموشی سپرده ایم آگاه می‌کند و گذشته را برایمان زنده نگه می‌دارد.
•  یکی از اتفاقاتی که بسیار نگران کننده است فراموشی اتفاقات تاریخ معاصری است. با شتابی که در تهاجمات و بی دقتی های فرهنگی صورت می‌گیرد تاریخ شفاهی مان در معرض خطر قرار دارد. باید مراقبت کنیم تا داشته های خودمان را در تمام موضوعات حفظ کنیم.
•  فضای نمایشگاه و مرور خاطرات و ظرفیت های انقلابی راهگشای پایداری گفتمان فرهنگی مشهد است که دستخوش تغییرات زیادی شده است. «مشهد دوست داشتنی» داشته هایی را که در آستانه  فراموشی بودند دوباره احیا کرده است.
•  امید است  نمایشگاه مشهد دوست داشتنی به عنوان یک نمایشگاه دائمی  و پاتوق فرهنگی در سطح شهر مشهد مورد استفاده قرار گیرد تا بازخورد گسترده تری داشته باشد.
•  تشکل های مردمی  در طول سال ظرفیت های خودشان را در قالب نمایشگاه دائمی و موقت در این مکان معرفی کنند و  اینجا محلی برای آمد و شد شهروندان و زائران شود.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2093