امروز : سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

قاضی‌زاده هاشمی: مشهد دوست داشتنی ظرفیت دائمی شدن را دارد

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی که امروز برای بازدید از شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی به این نمایشگاه آمده بود اظهارداشت: نوع کار خیلی بدیع است، این فضا برای من تازگی دارد و برای هویت بخشی به مشهد، خیلی لازم است.
کاش این کار دائمی شود و یک سیر طولی پیدا کند. یعنی از فضاهایی که در داخل مشهد است، مثل توس استفاده شود. تا تاریخ مشهد زنده سازی شود.
ــ وجود چنین فضاهایی خیلی خوب ولازم است، با توجه به اینکه مشهد، سه میلیون جمعیت دارد، سالی ۳۰میلیون زائر که دو میلیون آن ها خارجی هستند، باید این نمایشگاه را به زبان‌های مختلف ارائه کنند. که در جذابیت و جلب مخاطب مفید عمل کند.
ــ با توجه به اینکه ما بافت تاریخی توس را داریم، با توجه به دستوری که مقام معظم رهبری مبنی بر احیای این بافت دادند، اگر بافت تاریخی از زیر خاک بیرون بیاید، و بازسازی تاریخ کهن مشهد در آن بافت اجرا شود، خود آن فضا، به مردم برای درک موقعیت بهتر جایگاه مشهد کمک می کند.
ــ بعضی از عناصر تاریخی مشهد باید حفظ می‌شد، مثل میدان شهدا که متأسفانه از بین رفته اند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه ما در مشهد ۴۵۰ شخصیت برجسته داریم افزود: ایجاد همه‌ی این شخصیت‌ها سخت است اما اگر می‌شد مناسبتی این کار را کرد، خیلی خوب بود.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2440