امروز : سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری: مشهد دوست داشتنی باید استمرار داشته باشد

حجت الاسلام رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی اظهارداشت: به تصویر کشیدن گذشته کار سختی نیست، ما منبع داریم و کارشناسان با استفاده از منابع، فضا را بازسازی می‌کنند. اما اگر در پیوند آن با دوره معاصر که ما در آن قرار داریم، درست پرداخت نشود و این پیوند درست انجام نشود، این در فرد دلسردی ایجاد می‌کند.
فضاهایی که در اینجا طراحی شده بود به واقعیتی که من تجربه کرده بودم، بسیار نزدیک بود. این کار خوبی است و جا دارد بسیار روی آن کار شود، این تازه آغاز کار است.
ــ من از شهرداری مشهد تقاضا می کنم که این حرکت را استمرار بدهند، مشهد پایتخت دینی، مذهبی و قلب جمهوری اسلامی است. چه اشکال دارد که این نمایشگاه همیشه باشد و پویا هم باشد. به جای اینکه مردم به فلان جای سیاحتی خاص که به سبک غربی ساخته شده است بروند و حس معنوی که از زیارت به دست آورده اند را از دست دهند، به اینجا بیایند.
ــ آنچه که امروز مهم است این است که ما نسل جدید خود را به آرمان ها نزدیک کنیم، اگر ما نسل جدید را از گذشته پر افتخارمان محروم کنیم، یک ظلم به آن ها است.
شهرک تاریخی مشهد دوست‌داشتنی؛ در دو نوبت صبح و عصر و تا پایان فروردین‌ماه، آماده میزبانی از زائران و مجاوران حریم رضوی است.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2565