امروز : پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

دارالشفای حکیم؛ فرصتی برای آشنایی با طب سنتی

در شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی، غرفه‌های مختلفی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده تا در ساعاتی که فضای شهرک حضور دارند، بتوانند از برنامه‌های مفرحی استفاده کنند. غرفه دارالشفای حکیم تنها یکی از این غرفه‌ها است.
در بخش کهن این شهرک علاوه بر غرفه علم؛ خانه های قدیمی، میل رادکان و دیگر بخش‌ها، غرفه‌ی دارالشفای حکیم قرار دارد که به دلیل خدمات متفاوتی که به بازدید کنندگان ارائه می دهد با استقبال خوبی مواجه شده است.
دارالشفای حکیم فضایی کاملا سنتی دارد، مسئولان این غرفه لباس‌های مردم قدیم را به تن دارند و به بازدید کنندگان اطلاعاتی راجع به گیاهان دارویی و محصولاتی که در غرفه دارند، ارائه می‌کنند.
در انتهای این غرفه یک مطب با همان ساختار قدیمی طراحی شده است که یک دکترای طب سنتی به بازدید کنندگان مشاوره رایگان و تخصصی می دهد.
در دارالشفای حکیم علاوه بر اینکه به بازدیدکنندگان مشاوره طب سنتی داده می شود، محصولات غذایی سالم، ارائه لباس های الیاف طبیعی از نخ پنبه و دمنوش‌های گیاهی ارائه می شود.
سید جاوید حسینی که از این غرفه بازدید کرده است می گوید: من فضای کهن نمایشگاه را بسیار پسندیدم، غرفه علم و هم صحبتی با دانشمندانی که سال‌ها فقط اسم آنها را شنیده بودم، خیلی جذاب بود.
در دارالشفای حکیم؛ شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی، علاوه بر خدماتی که در بالا آمد، کتاب‌هایی مرتبط با طب سنتی اسلامی ارائه می‌شود که یکی از این کتاب ها سبک زندگی سالم (مجموعه درمان‌های شفا بخش امام رضا علیه السلام) است.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در پایتخت فرهنگی جهان اسلام در دو نوبت صبح وعصر، واقع در بلوار وکیل آباد، انتهای بلوار کوثر شمالی آماده پذیرایی از زائران و مجاوران حریم رضوی است.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2538