امروز : جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانواده کشفی: فرزندان ما باید از انقلاب بیشتر بدانند

این روزها شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی؛ میزبان خانواده‌های زیادی است که سعی می‌کنند از آخرین ساعات تعطیلات خود بیشترین استفاده را کنند. خانواده آقای کشفی یکی از آن ها است، پدر؛ مادر، دختر و پسر این خانواده که به نمایشگاه آمده‌اند به اتفاق از بخش‌های مختلف آن ابراز رضایت می‌کنند.
مادر خانواده که فرهنگی است و در یکی از مدارس مشهد مشغول به کار است می‌گوید: دیدن این فضاهای قدیمی برای بچه‌های ما یک درس عبرت است، تا آن ها از امکانات و داشته‌هایشان درست استفاده کنند. بچه‌ها از آنچه که امروز به عنوان انقلاب است آگاه شوند، بدانند که این انقلاب چگونه به دست آمده است و چه کسانی در این راه جان خود را از دست دادند.
ــ من در قسمت سرای زندگی با دیدن خانه‌های قدیمی یک بوی خاص که مربوط به خاطرات من است را استشمام کردم.
ــ آقای کشفی که کارمند است، می گوید: برخی از بخش‌های نمایشگاه برای من خاطره انگیز بود، مثل خانه‌های قدیمی، بخصوص خانه دهه شصت.
ــ دختر خانواده که برای بار دوم به اینجا آمده می گوید: به نظرمن نمایش سیر تاریخ و بخصوص قسمتی که مربوط به امام رضا علیه السلام بود، نقطه قوت نمایشگاه بود.
ــ به دلیل ازدحام جمعیت راهنماهای غرفه‌ها نمی‌توانستند، درست به ما توضیح بدهند، خیلی بهتر بود که یک معرفی نامه از هر بخش در نزدیکی هجره یا بخش مربوطه نصب کنند تا بازدید کننده مجبور نباشد، منتظر راهنما بماند.
ــ پسر خانواده کشفی که کوچکترین عضو آن هم هست، گفت: برای من هم نمایشگاه جذاب بود، دیدن ساواک و ماشین قدیمی برای من جالب بود.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی؛ در دو نوبت صبح و عصر و تا پایان فروردین ماه، آماده میزبانی از زائران و مجاوران حریم رضوی است.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2264