امروز : سه شنبه , ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت الاسلام گنابادی نژاد: صیانت از هویت تاریخی و مذهبی مردم وظیفه متولیان جامعه است

شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی در عصر سیزدهمین روز فروردین ۹۶ میزبان مردم و مسئولان بود.
حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، در حاشیه بازدید از شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی، اظهارداشت: این شهرک تاریخی یکی از فضاها و ابتکاراتی هست که هویت‌های تاریخی مذهبی را برای مردم تداعی می‌کند و این ارزشمند است.
ــ یکی موضوع دانستن است و یکی انتقال صحیح، یعنی ما در نقل تاریخ نیاییم پیرایه‌ها و انحراف را منتقل کنیم. این بخش هویتی انسان است.
ــ یکی از مسئولیت‌های متولیان جامعه به ویژه در بخش اجتماعی و فرهنگی، این است که دائما از هویت تاریخی و مذهبی مردم صیانت کنند و این یکی از اولویت‌های متولیان فرهنگی و اجتماعی است.
ــ راهکارهای رسیدن به این هدف معرفی، انعکاس و تبیین این موضوعات برای مردم است. که اگر مردم در این زندگی ماشینی دارند از هویت‌ها و پیشنیه‌ی خود فاصله می‌گیرند، یک مجالی باشد که آن ها را بازخوانی کنند.
ــ اینگونه فعالیت ها می‌تواند دائمی باشد، اما حتما باید از لحاظ محتوایی به روز شوند، مثلا سناریوهایی باشد که هر سه ماه یک بار اکران‌های جدیدتری داشته باشیم تا جذابیت لازم را داشته باشد.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی؛ در دو نوبت صبح و عصر و تا پایان فروردین ماه، آماده میزبانی از زائران و مجاوران حریم رضوی است.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2446