امروز : جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاد دانشگاه فردوسی: نسل جدید باید بنیان‌های تاریخی و هویتی خود را بشناسند

این روزها شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی، علاوه بر اینکه میزبان اقشار مختلف مردم است، از نخبگان علمی کشور هم میزبانی می‌کند. دکتر حسین باغ‌گلی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه بازدید از شهرک می گوید: در مجموع نمایشگاه جالبی است و اطلاعات خوبی می‌تواند در اختیار بازدید کننده قرار دهد. به دلیل دانشی که در این نمایشگاه به بازدید کننده داده می‌شود، گروه بندی سنی برای بازدید کنندگان خیلی مهم است.
برای مثال ما در نمایشی که تاریخ خراسان اجرا می‌شود، می‌توانیم پیوندی جدی با درس‌هایی که بچه‌ها در کتاب‌هایشان می‌خوانند ایجاد کنیم. در نتیجه اگر ما برای گروه های سنی مختلف در نمایشگاه برنامه ریزی کنیم موفق‌تر خواهد بود.
ــ در نظام تربیتی دنیا برای آموزش تاریخ یک استراتژی وجود دارد و آن اینکه باید از دوره معاصر شروع کنیم و به گذشته برگردیم. ما این را در نظام آموزشی خود خیلی نداریم. اما تاریخی که در مشهد دوست داشتنی ارائه می‌شود، خیلی به زمان ما نزدیک‌ است.
ــ این نزدیکی سبب می شود که پدران و مادران فضاهایی را که در شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی می بینند بتوانند به راحتی درس‌ها وتجربه‌های خود را به فرزندانشان منتقل کنند.
ــ جامعه‌ای که هویت اختصاصی خود را در طول تاریخ درک نکرده باشد و اصالت لازم را نداشته باشد، ادامه‌ی حیاتش دشوار می‌شود. ما نیازمندیم که نسل جدید ما بنیان‌های تاریخی و هویتی ما را بدانند، تا بتوانند در ادامه زندگی خود از آن پاسداری کنند.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی؛ در دو نوبت صبح و عصر و تا پایان فروردین ماه، آماده میزبانی از زائران و مجاوران حریم رضوی است.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2289