امروز : جمعه , ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
«یک ابتکار تازه فرهنگی»

آیین تبرک به قدوم مادران شهدا درمشهد دوست داشتنی برگزارشد

وحید جلیلی:نفس مادران و پدران شهدا مکمل زحمات وابتکارات هنرمندان وایده پردازان دربرپایی یک فضای فرهنگی جذاب است

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با تشریح ابعاد شهرک تاریخی مشهد دوست داشتی تاکید کرد: به تصریح آیات قرآن، جامعه ای که در آن یاد و نام و راه شهدا زنده باشد جامعه ای شاد و پرنشاط و بدون خوف و حزن خواهد بود.
وی با اشاره به آیه “بل احیاء عند ربهم یرزقون” ادامه داد: شهدا مردم را به لبخند دعوت می کنند و ” وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ” یعنی خط شهادت، خط دوری از دلسردی و دلهره، افسردگی و نگرانی و غم و حزن است.
ــ جلیلی با غیر مترقبه خواندن کم و کیف استقبال از نمایشگاه مشهد دوست داشتنی در دهه فجر گفت: هم توده های مردم و هم بسیاری از نخبگان و مسئولان استانی و شهری از ما خواستند که در ایام نوروز آن تجربه شیرین تکرار شود که با فعالیت گروه های ایده پردازی و هنری به شکل گیری شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی انجامید.
ــ جلیلی در تببین ابعاد شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی گفت: علم، هنر، ادب، حماسه، معنویت و زیارت، کار و پیشه، سبک زندگی و طبیعت مشهد و خراسان در یک دوره بیش از هزار ساله در این شهرک تاریخی با به کارگیری هنرهای گوناگون روایت شده است.
جلیلی در پایان به نمایندگی از دست اندرکاران این اتفاق بزرگ فرهنگی گفت: این برگ سبز را در میلاد حضرت کوثر و روز مادر به خاک پای مادران شهدا تقدیم می کنیم.
شایان ذکر است، شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی به مساحتی بیش از یک هکتار با بازنمایی دوره های گوناگون تاریخی خراسان از حیات و شهادت امام رضا علیه السلام، تا حمله مغول و دوران تیموری و صفوی تا دوره قاجار و معاصر تاریخ انقلاب اسلامی تا دهه ۶۰ روایت می شود.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2304