امروز : یکشنبه , ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی نسل جدید با سنت‌های قدیمی بهترین راه مبارزه با تبیلغات رسانه‌ای دشمن

شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی علاوه بر اینکه این روزها میزبان اقشار مختلف مردم است، افتخار میزبانی از کارشناسان و فعالان حوزه فرهنگی را نیز دارد. حسین جودوی مدیر فرهنگی خبرگزاری تسنیم در رابطه با شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی می‌گوید: به نظر من این یک کار بدیع است که کمتر جایی آن را انجام داده است و چنین فعالیت هایی گام بلندی برای فرهنگ سازی اینگونه اتفاقات مهم فرهنگی در شهرهای مختلف است.
وقتی ما اتفاقات مهم تاریخی را در یک فضای این چنینی جمع می‌کنیم و به صورت کپسولی به مخاطب ارائه می‌کنیم، باعث می شود که مخاطب در یک یا دوساعت با خیلی از اتفاقات تاریخی آشنا شود.
ــ کارهای تصویری باعث می‌شود که مخاطب خودش این‌ها را بدون واسطه متوجه شود. اینجا است که نقش هنر و فرهنگ در انتقال مفاهیم مشخص می‌‌شود.
ــ اولین نقطه قوتی که من در شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی دیدم، شوق مردم برای دریافت بلیط برای ورود به شهرک تاریخی بود. وقتی حرف چنین مکان هایی می‌شود مردم ما عادت کرده‌اند که رایگان بیایند و استفاده کنند، اما در مشهد دوست داشتنی دریافت هزینه یک نقطه قوت است. اینکه مردم برای انجام یک تفریح سالم با اشتیاق پول پرداخت می‌کنند، خیلی ارزشمند است.
ــ آشنا کردن نسل جدید با سنت‌های قدیمی بهترین راه مبارزه با تبیلغات رسانه‌ای دشمن است، هرچه ما بتوانیم سنت های قدیمی را به جوانان بهتر نشان دهیم، موفق‌تر هستیم، برگزاری چنین رویدادهایی در حفظ سنت‌ها بسیار کمک کننده است.
ـ وقتی جوانان ما با شخصیت ها و اتفاقات مهم تاریخی شهرشان آشنا شوند، خودشان تلاش می‌کنند، دنبال این‌ها بروند و پیگیری کنند، به دلیل اینکه مسائلی این چنین به جامعه خوب گفته نشده آن ها تشنه‌ی این موضوعات هستند و ما در قالب این فعالیت ها به آنها سرنخ می‌دهیم.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی از دوم فروردین ماه ۱۳۹۶ در بلوار وکیل آباد، انتهای بلوار کوثر شمالی دایر شده است و تا پایان فروردین در ساعات ۱۰ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۲، میزبان زائران و مجاوران بارگاه رضوی خواهد بود.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2429