امروز : جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نجم‌الدین شریعتی: زبان هنر می‌تواند بهترین سلاح در برابر تمدن مادی غرب باشد

نجم‌الدین شریعتی مجری برنامه تلویزیونی سمت خدا که همراه با خانواده خود به شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی آمده بود، می گوید: مشهد دوست داشتنی یک طرح بدیع و نو است، هر بخش این نمایشگاه یک حس وحال خاصی داشت و این جذابیت برای همه بازدید کنندگان وجود دارد.
ما ایرانی‌ها یک مشکل اساسی داریم و آن این است که حس و حال مطالعه نداریم. حال نداریم تاریخ بخوانیم و اساسا کتاب بخوانیم. این نمایش‌ها و غرفه‌ها در عصر فست فود خیلی خوب جواب می‌دهد.
ــ زبان هنر به شدت می‌تواند در این باره تأثیرگذار باشد. کاری که امروزهالیوود خوب این را متوجه شده است و دارد با زبان هنر افکار و ایده‌های خود را به دنیا صادر می‌کند.
ــ هم تاریخ انقلاب اسلامی و هم تاریخ کهن ما بسیار غنی است و می‌تواند به ما درس بدهد و عبرت آموز باشد، اگر قرار باشد که ما در این عرصه موفق باشیم باید با تکیه به این میراث گام برداریم.
ــ هنرمندان ما رسالت‌شان بسیار سنگین است، دوستانی که اینجا هستند خیلی هنرمندانه این رسالت را انجام می‌دهند و متوجه مسئولیت‌شان هم هستند.
ــ این روزها که غرب و تمدن مادی در مقابل تمدن اسلامی، تفکر دینی و توحیدی ما قد علم کرده است، زبان هنر می‌تواند بهترین سلاح در مقابل آن تمدن مادی باشد.
ــ شهرهای ما سرشار از زیبایی‌ و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی است. به لطف خدا مشهد پیشگام شده و می‌تواند یک الگو برای شهرهای دیگر باشد.
ــ چیزی که من حسرت آن را می‌خورم این است که یک روز این نمایشگاه تمام شود و تمام زحمات هیچ شود. کاش یک محل دائمی برای این نمایشگاه در نظر گرفته شود تا یک پاتوق دائمی شود.
شهرک تاریخی مشهد دوست داشتنی؛ تا پایان فروردین ماه در دو نوبت صبح و عصر آماده میزبانی از زائران و مجاوران حریم رضوی است.

لینک کوتاه: https://mashhadmahboob.ir/?p=2893